Új technológia és kezelési lehetőségek

Lézerfogászat, lézergyógyászat

Új generációs lézeres fogászati beavatkozások

A legújabb lézerek alkalmazásával gyorsabban és fájdalommentesen végezhetők el a fogászati és szájsebészeti beavatkozások, ezáltal minimálisra csökken a szövődmények kialakulásának esélye, és gyorsabb a gyógyulás.

Minden elvárást kielégítő speciális kezelési megoldás, mely kiemelt figyelmet és biztos lézergyógyászati szaktudást igényel. Továbbképzéseket az Ecto Derma Poliklynika, Nemzetközi Orvostovábbképző és Lézerkutató Központ felügyeli.

Lézergyógyászat

Az orvosi lézereknek két fő fajtája van, a sebészeti és a lágy vagy soft lézer. A szájban lehetőleg a kombinált lézerkészülék használata ajánlott.

• A kis energiájú lágy (soft)laserek alapvető hatásai a fájdalomcsillapításgyulladáscsökkentés és a biostimuláció a sebgyógyulási folyamatok gyorsítása terén. Szájnyálkahártya betegségek közül a herpesaphta, nem gyógyuló nyálkahártya fekélyek, krónikus gyulladásos jelenségek, stomatitis, a leggyorsabb eredményt mutatják. A laserterápia csillapítja a fájdalmat, gyors hámosodást eredményez, a gyógyulási idő általában a felére rövidül. Fontos, hogy a soft laser terápiát gondos klinikai vizsgálat, pontos diagnózis előzze, a legtöbb esetben a hagyományosan bevált gyógymódok kiegészítésére, de esetenként önállóan is alkalmazandó.

• A nagyobb teljesítményű infravörös dióda lézer rendkívüli előnyöket nyújt a lasersebészetben kitűnő vérzéscsillapító hatása révén, valamint a műtét után tapasztalható gyors sebgyógyulás miatt. A hagyományos eljáráshoz képest minimális oedema és jelentősen csökkent fájdalom kevesebb kellemetlenséget jelent a betegnek.

DenLase “All in “diódalézer

Meggyőző műszaki és klinikai adatok.

Legszélesebb körű felhasználás, több éves nagyszámú referencia.

1. Fogínytasak, Fogágy-gyulladás kezelése lézerrel:

• Érzékenyek a fogai?

• Problémát jelent a fogínysorvadása?

• Piros, duzzadt, fájdalmas az ínye?

• Esetenként fogmosáskor vérzést tapasztalt?

• Kellemetlen szájszaggal küzd?

VAN MEGOLDÁS!

Kevesen tudják, hogy a saját fogak elvesztésének legfőbb oka ma már nem a szuvasodás, hanem a fogínygyulladás és az ezzel együtt járó fogínysorvadás ill. csontfelszívódás, ami a 30 év felettiek 50%-át, a 45 év felettiek 85%-át is érinti.

Látható, hogy a fogínysorvadás nem csak az időskor problémája. Hamarabb is bekövetkezhet a fogvesztés, mint amire számított volna.

Szeretné megelőzni saját fogai elvesztését?

A lézer mellékterméke az ózon, ezt használjuk fel mi is a baktériumok ellen. A lézersugarat a vékony optikai szál segítségével eljuttathatjuk a tasakok legmélyére, minden pontjára. A nagy teljesítményű lézersugár elpusztítja a mélyen megbúvó baktériumokat, elpárologtatja a beteg szöveteket, biostimuláló hatása révén a csontban elindítja a csontsejtek szaporodását. Az így kitisztított tasakban megszűnik a gyulladás, lehetővé válik a tasak feltöltődése csonttal, amely a fog újbóli megszilárdulásával járhat

Hogyan történik a fogágy-gyulladás kezelése lézerrel a DENTALFIT rendelőjében?

• A lézeres beavatkozást mindig megelőzi egy nagyon alapos mechanikus fogtisztítás, ami ultrahangos fogkő-eltávolításból, polírozásból, alapos zárt kürettálásból áll.

• A kezelés érzéstelenítésben történik ezért teljesen fájdalommentes.

• A kezelés során hajszálvékony üvegszálat vezetünk az ínytasakba és a benne lévő kórokozó mikróbák elpusztítása megtörténik.

• Egy- egy fog körül 2-3-szor 30-40 másodpercig szükséges a lézersugárral körbepásztázni.

• A kezelést összesen két-három alkalommal kell megismételni a legjobb hatás eléréséhez. Az elért hatást viszont fent kell tartani, ezért szükséges, hogy a megbeszéltek szerint ápolja a fogait.

• Mivel a lézeres kezelés 6 hónapra biztosítja a csíramentességet, később féléves ciklusonként ismétlő kezelés ajánlott.

2. A laser a gyökércsatorna kezelésében

Bizonyos esetekben a gyökérkezelés kiegészítésére is használható a lézer. A lasersugár a legvékonyabb csatornákban is segíti a szükséges terápiát, melynek során elpusztítja a baktériumokat mélyen a fogszövetben.

Ezzel jelentősen lerövidíti a kezelési időt és megakadályozza a gyökérkezeléssel járó fájdalmak jelentkezését.

A fog egy élő szerv, melynek belsejében érző idegszállak és erek helyezkednek el. Ha ezek az idegszállak fertőzés miatt begyulladnak, vagy akár elhalnak, ezek igen erős fájdalmat tudnak okozni. Ilyenkor a gyökér kezelését kell elvégezni a fogon, ami a gyulladt idegszállak eltávolítását jelenti. Ezzel együtt jár a csatorna sterilizálása és a hermetikus bezárása, a megfelelő gyógyhatású ideiglenes tömőanyaggal.

Ha ezt nem tesszük meg az ideg helyére baktériumok jutnak be, sőt ezen túlmenően akár a csontban is gyulladást hozhatnak létre. Súlyosabb esetben a véráramlatba kerülve létfontosságú szerveinkbe is képesek eljutni és ott gyulladásokat okozni.

Hogyan történik a gyökér kezelése lézerrel a DENTALFIT rendelőjében?

Maga a gyökérkezelés több lépésben történik.

• A kezelés érzéstelenítésben történik ezért fájdalommentes.

• Az idegszál fájdalommentes eltávolítása után, szükséges a csatorna megtisztítása és baktérium-mentesítése (lézeres sterilizálás). Mivel a szájüregben az oxigént nem kedvelő kórokozók élnek túlsúlyban, ezért a soft lézer optimális megoldásnak bizonyul a baktériumok elpusztítására és ezáltal a csatorna sterilizálására.

• A lézer úgy fejti ki a hatását, hogy melléktermékként ózont szabadít fel és az üvegszálon keresztül pontosan oda viszi be koncentráltan, ahol szükséges. Lézeres sterilizálás során az oxigénmentes környezethez szokott baktériumok elpusztulnak, gyorsabban fertőtleníthető a gyökércsatorna, és gyorsan készíthető el a gyökértömés. Tehát a lézeres sterilizálás javasolt a gyökérkezelés során.

• Első alkalommal eltávolításra kerül az idegszál, átmossuk az üresen maradt csatornát, eltávolítjuk a szuvas részeket, elhalt szövetdarabkákat, feltágítgatjuk a csatorna falait, hogy a továbbiakban könnyedén vihessünk az üregbe szükséges gyógyhatású anyagokat.

• A gyökércsatorna hosszát erre kifejlesztett műszerrel határozzuk meg tized milliméter pontossággal. Ez a műszer nem helyettesítheti a rtg felvételt de sokkal pontosabb adatokkal szolgál a kezelés során, mely a gyökértömés és egyben a fog élettartamát jelentősen megnöveli.

• Végül egy gyógyszeres töméssel lezárjuk a fogat és hagyjuk gyógyulni (ez az ideiglenes tömés).

Ebből áll a gyökérkezelés elkezdése.

3. Lézeres fogfehérítés

Napjainkban már nagyon sok fogfehérítési eljárás létezik, de azt kevesen tudják, hogy a lézer technológiával történő fogfehérítéssel pár perc alatt lehet a fogakat több árnyalattal világosabbá tenni anélkül, hogy akár a fogzománc, akár az ideg károsodna.

Részletesen

Amennyiben Ön is szeretné, hogy fogai ismét tökéletes fehér színben pompázzanak,  éljen a lehetőséggel!

Hívja fel a +36 30 555 3907 számot, hogy egy Önnek megfelelő konzultációs időpontot beszélhessünk meg.